Priset baseras på antal ytor, kampanjens räckvidd och önskad Share of Voice (SOV). Priserna inkluderar en tydlig kostnad per kontakt (CPM). Prissättningen specificeras per kampanj.
Vi redovisar antal kontakter och räckvidd per kampanj, både vid offert, köp och i efterföljande kampanjrapporter. Kampanjens kontaktdata presenteras tydligt och specificeras utifrån ytor och exponering.
Antal kontakter mäts baserat på kampanjens räckvidd, i samarbete med BumbeeLabs. Denna data sammanställs och redovisas i leveransrapporter, där kontaktsiffror specificeras för varje kampanj och yta.
Efter varje kampanj levererar vi en rapport med statistik, kontaktdata och ett visuellt leveranskvitto. Dokumentationen inkluderar siffror, räckvidd och annan relevant information som ger en tydlig bild av kampanjens genomslag.
Standardavbokning gäller senast 4 veckor före kampanjstart. Vi garanterar leverans enligt plan, med angivet antal kontakter och kostnad per kontakt.
Vi säljer en del av loopen – normalt en 5 sekunders spot. SOV definieras som den andel av skärmtiden som bokas i förhållande till total tillgänglig tid.
Ja, upp till 50 % av skärmtiden kan reserveras för icke-kommersiellt innehåll, beroende på överenskommelse och vilken yta det gäller.
Antalet skärmar varierar beroende på anläggningens storlek – vanligtvis mellan 1 och 10 per arena.