Annonsformat & Leverens
Annonsformat & Leverens
Storlek: 1080*1920
Orientering: Portrait, stående
Filformat: MP4 (Inget ljud), PNG
Leverans: traffic@acticom.se - 3 arbetsdagar innan kampanjstart.
Tre enkla tips för effektiv DOOH-annonsering:
Enkelt och Tydligt
Använd korta, slagkraftiga meddelanden och undvik överflödig text. Enkla och tydliga budskap är mer sannolika att fånga uppmärksamheten hos förbipasserande.
Anpassa för rörliga Bilder
Använd rörliga bilder / video genom att skapa dynamiskt innehåll som drar till sig uppmärksamhet. Tänk på att inte göra animationerna för snabba eller överväldigande; de bör vara enkla att följa och inte distrahera från budskapet.
Integrera call to action (CTA)
En tydlig och direkt CTA uppmuntrar tittarna att agera. Det kan vara så enkelt som att besöka en hemsida, skanna en QR-kod eller besöka en butik. Placera CTA strategiskt så att den syns tydligt.